Świat copywriting nie jest tak proste, jak może się wydawać. Potrzeba, aby mieć wiadomość rezonować z docelowych odbiorców, jazdy do domu punktów i zachować ich zainteresowanie w tym samym czasie zajmuje trochę przyzwyczaić. Sukces każdej kampanii marketingowej zależy od tego, jak dobrze można dostać swój punkt w poprzek w odpowiedni sposób. Oznacza to, że skuteczny copywriting jest niezbędny, jeśli chcesz zobaczyć jakikolwiek zwrot z inwestycji z kampanii reklamowej. Bez względu na to, jak wiele genialnych pomysłów można mieć, jeśli są one słabo przekazywane następnie cała kampania nie powiedzie się. To z tego powodu, że tak wiele osób walczy z copywriting i dlaczego jest to jeden z najtrudniejszych umiejętności do opanowania. Jeśli planujesz zanurzyć palce w tej dziedzinie, istnieje kilka wspólnych błędów, których należy unikać. Oto 5 najczęstszych błędów w copywritingu i jak ich uniknąć.
Niejasny język
Niejasny język jest niebezpieczny, jeśli chodzi o copywriting. Chcesz mieć pewność, że twoja wiadomość jest tak jasna, jak to tylko możliwe. Nieefektywne wykorzystanie niejasnego języka może spowodować zamieszanie, odstraszyć czytelników, a nawet spowodować, że wezwanie do działania zostanie pominięte. Niejasny język może wydawać się łatwym wyjściem, ale skończy się tylko na tym, że twoja praca będzie trudniejsza, a kopia mniej skuteczna. Jeśli chcesz napisać skuteczną kopię, musisz nauczyć się być konkretnym w swoim języku. Oznacza to używanie jasnego, zwięzłego języka, który docelowi odbiorcy mogą zrozumieć. Niejasny język jest nie tylko nieskuteczny, ale może być również bardzo denerwujący. Czytelnicy będą odrzuceni przez wiadomość, którą muszą pracować, aby zrozumieć i będą bardziej prawdopodobne, że klikną z frustracji.
Wadliwa struktura zdań
Większość ludzi rozumie znaczenie posiadania silnej i efektywnej struktury zdań w eseju. To samo można powiedzieć o twojej kopii. Jeśli twoje zdania są źle skonstruowane, cały twój przekaz będzie płaski. Słaba struktura zdań może utrudnić czytelnikom zrozumienie tego, co próbujesz powiedzieć, co sprawi, że twoja kopia będzie nieskuteczna. Na przykład, chcesz się upewnić, że każde zdanie ma jasny temat i jest utrzymywane do jednej idei na zdanie. Chcesz również upewnić się, że nie ma zbyt długie lub złożone zdania. Możesz uniknąć wadliwej struktury zdania, utrzymując swoją kopię krótkie i do punktu. Chcesz również uniknąć używania zbyt wielu przymiotników, które mogą zagracać zdanie i utrudniać jego zrozumienie. Unikaj również używania zbyt wielu zdań wprowadzających lub zależnych.
Nieefektywne slogany reklamowe
Slogany reklamowe są istotną częścią każdej kampanii, ale są one trudne do uzyskania w prawo. Jeśli masz slogan, który nie jest skuteczny, możesz zabić swoją kampanię. Nieskuteczny slogan może być kosztownym błędem, zwłaszcza jeśli jest używany w wielu materiałach marketingowych. Oznacza to, że musisz być bardzo ostrożny podczas tworzenia swojego sloganu. Słabo skonstruowany slogan będzie nie tylko nieskuteczny, ale może nawet zniszczyć wizerunek Twojej marki. Możesz tego uniknąć, upewniając się, że Twój slogan jest dokładny, zwięzły i ma jasne wezwanie do działania. Jeśli Twój slogan nie jest skuteczny, to marnujesz cenne dolary reklamowe i szkodzą reputacji w tym samym czasie. Chcesz się upewnić, że slogan jest pamiętliwy i przemawia do odbiorców. Jeśli masz ikoniczny slogan, że publiczność pamięta, masz moc, aby osiągnąć miliony ludzi z zaledwie kilku słów.
- Admin