Konkurs sieci Kaufland „Nauka z Klasą” rozstrzygnięty – Internauci wybrali 20 „Ekobohaterów”

95 prac, 40, które przeszły do kolejnego etapu, 31 dni zmagań, 47 783 oddanych głosów i 20 zwycięzców – tak można podsumować konkurs „Nauka z klasą” zorganizowany przez sieć Kaufland z okazji dwudziestolecia obecności firmy w Polsce. Internauci wyłonili już 20 szkół, które otrzymają po 20 000 złotych na wyposażenie wspierające edukację ekologiczną.

Konkurs od pierwszych dni cieszył się dużym zainteresowaniem. Spośród 96 nadesłanych prac powołana kapituła wyselekcjonowała 40 projektów. Uczniowie interpretowali temat „Jestem Ekobohaterem” na wiele różnych sposób. W pracach nawiązywano m.in. do segregacji śmieci, korzystania z toreb wielokrotnego użytku, a także oszczędzania wody – działań, które warto podejmować już od najmłodszych lat. Następnie w trwającym miesiąc głosowaniu online wyłoniono 20 zwycięskich szkół, do których powędruje nagroda – 20 000 złotych na zakup wyposażenia wspierającego edukację ekologiczną.

Jesteśmy niezwykle dumni z dużej świadomości ekologicznej, którą wykazują uczniowie polskich szkół. Świadczy o tym między innymi liczba zgłoszonych do naszego konkursu prac, ale także ogromne zaangażowanie w samo głosowanie, do którego uczniowie zachęcali swoich najbliższych. Łącznie oddano niespełna 48 tysięcy głosów, z czego najwięcej zgromadziła Szkoła Podstawowa nr 3 w Kraśniku. Dwa kolejne miejsca na podium zajęły Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 we Wrześni oraz Szkoła Podstawowa nr 2 w Szczecinie. Gratulacje należą się wszystkim zwycięskim placówkom. Mamy nadzieję, że środki, które otrzymują w ramach nagrody, pozwolą uczniom w atrakcyjny sposób przyswajać wiedzę dotyczącą ekologii – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.  

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 231 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb. Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.